Lite drama i Moorea

Just nu e jag pa on Moorea, vi tog farjan hit i forrgar och det tog typ en timme, sa det e valdigt nara Tahiti som e sjalva huvudon har..
Forsta kvallen sa bodde vi pa ett pensionat ( och det var fint och mysigt men fran att vara vana vid vart lyxhotel la meridian sa var jag och ludvig ganska besvikna, sa vi bestamde oss for att aka tillbaka till Tahiti redan nasta dag..
Men pa kvallen sa skulle pappa in i var stuga ( eller bungalow som de heter har), och for att slippa myggen sa hade jag stangt glasdorren men pappa bara gar rakt in i glasdorren och sjalvklart sa gar den sonder eftersom pappa ar *host* ganska stor...
Pappa fick glas i sig pa flera stallen och det blodde en hel del, och han fick aka akut till sjukhuset..
Det var ganska laskigt men som tur e sa gick allt bra och det ''anda'' som hande var att han fick sy 8 stygn i ett 15 cm brett jack over foten..
Igar fick han tid for att kolla saren och plastra om dem vid tolv vilket gjorde att vi missa farjan tillbaka och vi var tvugna att stanna ett dygn till pa moorea..

MEN TUR VAR DET!! Vi fick tag pa ett bra rum har pa continental( ett amerikanskt hotell) och de e helt sjukt bra har, de e battre an la meridian faktiskt( trots att vi har mindre rum).

Men gud det e helt galet har, precis utanfor balkongen sa 50 m bort ligger delfinbasangen dar delfiner hoppar och bakom det sa finns det havsskoldpaddor..

Bakom hotellet sa reser sig berg med regnskog och ligger man och solar vid poolen sa e stranden precis nedanfor och vattnet, ja sjalvklart e det turkost och hur varmt som helst!

Kanns som jag bara skryter och hittar pa, men vad ska jag gora, det e ju ni som vill att jag ska blogga och beratta hur det e, heheh

Nu skiner solen igen och faglarna kvittrar, det har nyss vart blixtrar och sporegn i en timme, vadret e valdigt skumt harborta och jag har sagt det till en del av er redan men maste saga det igen, det kanns verkligen som jag e i en helt annan värld!

xoxo sunny funny girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0