Hemmma igen..

Ja, då var man hemma igen....fan vad fail! 
Nu skulle jag egentligen varit i sunny carlifornia, i LA och stekt men så istället sitter jag hemma i kalla sverige och allt är den där satans JÄVLA snöns fel! JAG HATAR SNÖ.....
I måndags så kom vi till Arlanda och alla flyg är inställda menn eftersom vi var där vid fyra, en timme innan ombokningsdisken öppnar så var vi en av de få som lyckades boka om vår resa så imornbitti så drar jag!! (hoppas jag) Nej, men felet var att inga plan kunde landa i England, vid heathrow så är man inte van vid snö så nu var det lika mycket kaos där med planen som när vulkanen på Island var nu i våras... Men det är löst för nu kommer vi åka direktflyg till usa så det är ju skönt!

Men varför har jag inte skrivit tidigare då? Jo, men det är för att för jag inte har varit hemma först nu..
Jo, eftersom min pappa är som han är, både härligt spontan och jobbigt dålig på att planera så har vi vart på kryssning i två nätter på silja line..vilket jag tyckte verkade kul till en början men fyfan vilket helvete det blev..
Det var white trash people överallt, jag ville bara bortbortbort...men jag var ju fast med en pappa och en lillebror som är allmänt störda i huvet...
Det var lite kul iaf att titta lite i Helsingfors, men det ända jag lärde mig var att uppskatta Stockholm mer, vi är så jävla mycket bättre sådeså!


Japp, såhär såg då "shoppninggatan" ut på båten, inte för att jag ville ha något av deras skitsaker men jag lyckades ändå hitta något. Köpte en massa julklappar till tvillingarna( mina kusiner som jag är barnvakt ganska ofta). Köpte massa smågubbar och sånt från barbapapa, åh de kommer bli skitglada haha!

Här är jag i hissen...

Båten stannade ju i Helsingfors så jag och pappa bestämde ju som sagt att gå iland och titta lite. Som man ser så har jag endast en skinjacka och kofta på mig och gympadojjor=de varmaste kläderna jag hade med mig till usa liksom..problemet var ju bara det att det var 8-9 minusgrader ute..kul...

Vi åkte iaf förbi en kyrka som var insprängd i berget, den var verkligen jättefin och speciell, och där var första gången jag verkligen kände att julen snart var här..

Här är jag innuti kyrkan...lite roligt att klättra på väggarna....ha-ha


Och här är pappa...

Det var allt för nu! HOPPAS jag slipper sverige imorn för jag har faktist inga julklappar att ge bort, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0