Merry Christmas!

Heey allihopa! Merry Christmas on you och god jul ( i efterskott?) på er!!
Nu är det så att det här blir ett lite kortare inlägg än vad jag hade tänkt, tyvärr..eftersom mitt cp till bror stängde av strömmen när jag precis var klar med det förra inlägget..
( till sara; jag loggade inte ut, men vi får prata mer sen för fb går inte att komma in på just nu <3 )

Men anyway, just nu är jag i San Fransisco och det är andra morgonen som jag vaknar upp här.
Det är lite mulet idag men igår sken solen och det var varmt och skönt. Haha, det kändes väldigt skumt att vakna upp samtidigt som de flesta var mitt uppe i julmaten, ni är nio timmar framför mig.
Så när klockan är 10.00 här så är klockan 19.00 i Sverige!

Det är galet skönt att vara här men att komma hit, det var verkligen inte lätt..
Som jag sa tidigare så blev vårt flyg inställt i måndags pga att i england är man inte lika cool som i sverige och kan inte hantera snö..
Men vi fick tag i ett flyg som gick i torsdags, den 23e och som gick direkt till New York..
Efter en låång flygtur och när vi hade gått igenom en massa säkerhetskontroller och lämnat vårt bagage så var det dags att checka in till nästa flyg mot LA så får vi reda på att av någon konstig anledning så finns varken jag, pappa eller ludvig med på pasagerarlistan, att de som bokade om oss har bara reserverat och inte bekräftat typ, och när vi itne hade kommit i tid för biljetterna så hade någon annan fått dem, kul liksom...
Vi fick springa runt emellan en massa flygbolag på flygplatsen där..eller massa och massa men SAS, Continental och Brittish Airways och det var bland det värsta jag har vart med om, och allt kändes verkligen helt hopplöst och samtidigt så väntade stackars Pat på oss nere i LA och hade gjort det ända sen i måndags och som på pricken över iet så var ju våra resväskor påväg dit..

Men vi lyckades fåtag på tre biljetter till San Fransisco, och när vi kom till vår terminal så stod planet som vi skulle ha tagit till LA och som skulle lyft för fyra timmar sen fortfarande kvar, så det planet som vi skulle ha tagit till LA var trasigt, haha vilken jävla tur i oturen man kan ha!
Så Pat körde hela vägen upp från LA till San Fran (som de flesta säger här, haha!) och kom fram 6 timmar senare precis i samma stund som oss. Det ända problemet var ju att man var utan bagage..
Men att vi var utan kläder och allt, framförallt underkläder så blev det en anledning att åka och shoppa haha!
Så igår shoppade jag loss på victoria secrets, i were in heaven haha, och nu kanske jesper också blir glad, hahaha, eller nej killar är dumma och ser inte skillnad på trosor om det inte är mormor trosor eller string, jag frågade om han visste vad spetstrosor var och då vart han osäker och kunde inte svara, haha!

Så nu sitter jag här hemma hos Pat som bor strax utanför San Fransisco ( Pat är en nära vän till både min mamma och pappa och de har känt varandra i över 20 år, om ni undrar vem han är liksom).
Just nu så håller vi på och slår in de sista julklapparna och ska snart åka till Beth som är Pat's syster som bor i Sacramento( två timmar härifrån) och fira jul på amerikanskt vis med kalkon och allt, det blir du och jag sofie som firar idag, spännande ?! haha

Jag hoppas ni har det bra där hemma och att det inte är alltför kallt !
Jag ska försöka att få in lite bilder och att uppdatera så mycket det går, johanna jag kan lova dig att jag ska göra mitt bästa och är jag dålig så får du bli lite sur och påminna mig!

saknar er ! xoxo / funny girl



Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha sötunge! <3

2010-12-26 @ 21:26:17
URL: http://attends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0