I LOVE SAN FRAN

Hejhopp gummisnopp på er allihopa!
Att fira amerikansk jul var skitmysigt, även om det inte är desamma så vi firar i sverige så är det ju ganska likt!
Fick inga julklappar dock men jag har fått pengar av mamma att shoppa för och från pappa så får vi ju resan så jag är nöjd ändå! Fick dock ett presentkort från Pat och hans syster på A&F värt 50 dollar, de är så sjukt snälla!

Annars de senaste dagarna så har vi kollat runt i San Fransisco, vi har åkt på nån tur runt i stan och samma lilla buss gjorde sedan en knäpp sak när vi var vid kajen..jo den åkte ner i vattnet! Gissa om man blev förvånad, inte visste man att det samtidigt var en båt, men det var kul och väldigt annorlunda sightseeing och både jag, pappa, ludvig och pat är helt säkra på att mannen som var guide gick på amfetamin eller något, haha för att han helt hyper och skrattade och sjöng och var inte tyst en enda sekund under den 1,5 tim långa turen, hahaha man kunde inte låta bli att skratta åt han!

Jag gillar San Fransisco, nej jag älskar det, jag älskar Californien och USA, alla är så sjukt snälla och trevliga och det säger att man är söt och frågar vart man kommer ifrån och allt, det sjukaste är att alla är jätteförvånade att man kan såpass "bra" engelska även fast man snubblar på var och varannat verb och skämms som fan, haha!

San Fransico är ju känt för alla backar i stan, ja själva staden är typ byggd på olika "kullar" precis vid vattnet så det är jättekul att åka bil i "San Fran" för det kittlas jättemycket i magen efter varje backe, idaf på mig!( ja,  jag vet jag är lite barnslig, men det ska man va tycker jag. lalala!)
Det sjukaste i San Fransisco (förutom alla bögar och transor som staden också är känt för) är Chinatown! Det är flera kvarter där det ENDAST finns affärer, resturanger och sånt med skyltar på kinesiska, och självklart är det bara asiater som bor och går i skolan där..gud man trodde verkligen att man var i Kina eller nånstans när man åkte förbi där med bussen och det allra knäppaste var när man åkte ut från tunneln och "poff" så var man tillbaka i USA igen och allt som hade med kina att göra var borta, haha

Gud vad jag pratar om ingenting, känner mig jättekonstig men aja, vill så gärna få in bilder men det går inte för jag kan inte ladda in dem på datan, men kanske kunde fixa det med pappas iphone..får se hur det bli med det helt enkelt..

JUSSTE! idag har jag ju hunnit med att shoppa, men usch vad stressigt det var..pappa ville som vanligt inte följa med så vi var tvugna att lämna av honom hemma vilket resulterade till att jag bara fick en och en halv timme på mig att shoppa, ( waaaaay to little time for meee!!)
Naa, men jag var duktig ändå, dress från juicy, en massa saker från abricombie and fitch (stavning?) och två plånböcker från guess och en massa saker från victoria secrets mihihi! Men självklart ska jag shoppa mer på vägen hem..hehehe

Egentligen så skulle vi ha tagit flyget till LA imorn men Pat valde idag att han ville följa med oss så vi ska åka bil dit ner istället, det tar drygt 5 timmar om trafiken rullar på bra. Det ska faktiskt bli skitkul att åka ner längst Californiens kust se Orange County och allt de, och sen när vi kommer till LA så ha rjag bestämt att vi ska se hollywood skylten och gå på "the walk of fame" ! Yeeey, det ska bli skitkul, och som sagt jag älskar USA och hoppas ni alla söta har det bra! love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0